Nästan Bäst

Frustrerande lite har kommit ur denna vecka. På grund av en förkylning. Omständigheterna har ändå gjort att det varit mer än okej att faktiskt vila upp sig i soffläge. Schemat har inte varit överbelastat utan jag har plikttroget gjort mina måsten -ett grupparbete och jobbet. Annars har veckans sämsta, varit att jag spenderat alldeles för mycket tid med mig själv och snorpapper. Det har dock varit nyttigt på ett högre plan. Det här med att lära mig umgås med mig själv. För paradoxalt har veckans nästan bästa varit att jag kommit ur detta, rikare. Böckerna och filmernas världar jag har tillåtits försvinna i. En ensamlunch efter jobbet. En runda på stan, själv. Ja, nog vill jag säga att det varit nyttigt för mig – om än ovant och läskigt.

Och även om jag inte är så mycket för alla tv-programsförsök som görs, så såg jag Sveriges yngsta mästerkock och avgudade hela barnahögen. Vilket gäng! ”Maten är min flickvän” yttrar en runt-tio-årig- kille förnuftigt medan tioåriga Cleos utstrålning slår alla med häpnad. Ja, de var små stjärnor hela högen som imponerade stort, både tv-mässigt och matlagningsmässigt. Jag hade väl aldrig klarat av att laga en måltid med några förut okända ingredienser sådär som de gjorde? Receptbunden AB. Jag kommer inte kunna låta bli att följa detta program även om titeln är aningen märklig. Sveriges yngsta mästerkock borde rent korrekt vara den yngsta i gänget, och då är det redan klart. 8-åriga Selma?

Veckans bästa avslutas med Cissi. Ett par podcasts är inspelade. Alex och Sigges vin Complicity har provats och vi har även, lite för ambitiöst arrangerat en bild för att vara med i deras lilla tävling. Ja, vi skulle, för den som missat grejen, ta en bild när vi drack deras vin och lyssnade på deras podd, för att kunna vinna en kväll på restaurang med dem. Man skulle då få vara med och spåna fram idéer till deras kommande föreställning ”Meningen med livet”. Affischen till den ser ut ungefär så här… eller inte alls. Usch, vad håller vi på med? Sigge Eklund har iallafall gillat bilden än så länge.. #complicityred #Alexosigge

Photo 2014-04-13 20 54 51

Kommentera

