Mitt emellan tv-serier

Jag blir aldrig sådär superinne i någon fiktiv historia. Serie eller film. Jag är realist och ganska snart ser jag det som är närmast framför mig. Det jag kan ta på. Mitt eget liv och allt vad det innebär. Jag flyr inte verkligheten, utan har snarare svårt att göra det. Telefonen som vibrerar och tankar på vad jag ska äta till kvällsmat kan prioriteras, hur bra en tv-serie än må vara.

MEN. Jag kan ändå fastna. Iallafall sådär på ytan. Jag följer gärna en serie, och måste se varenda avsnitt. Men jag kan också låta det ta tid. Jag har nu sett sista avsnittet på House of cards och kan kanske för första gången förstå frustrationen att jag får vänta i närmare ett år innan jag får se nästa säsong. Den. Den höll tag i ena armen och tycks inte vilja släppa. Jag drömmer lite om Vita Huset och har bestämt mig för att jag ska ha Clairs frisyr. Om inte nu, så när jag är 45.

house-of-cards-claire1

house-of-cards

När det gäller Greys anatomy ligger jag hopplöst efter, trots att jag avgudar den. Det är den enda serie jag samlar på i fysisk form. Jag äger alla boxar. Såg nyss säsongsavslutningen på säsong 8. Nian ligger och väntar. Tian går på tv.

Dessutom har jag avslutat deckaren ”Springflod” av Cilla och Rolf Börjlind Fantastiskt välskriven historia. Det var längesedan jag satte i halsen när jag läste en bok. Det gjorde jag med denna. Fantastiskt bra!

13041681_O_1

Det är med andra ord något tomt för tillfället. Jag är inte mitt i något. Jag har avslutat allt. Världen ligger öppen, och jag har chansen att prova något nytt. Jag ska sätta igång med en ny bok, jag ska ge en ny serie en chans. Vi börjar med True detective. Jag ger mig. Jag måste veta vad ni pratar om.

Och för alla som inte sett serierna jag pratat om, förstår jag ointresset i det hela. Det är så jag känner alla gånger (vilka tycks vara ganska många) folk pratar om fantastiska serier jag inte sett ett avsnitt av…

 

2 thoughts on “Mitt emellan tv-serier

  1. ahh jag plöjer också genom house of cards, så himla bra, vet inte om jag vågar Claires frisyr dock, men hon passar så bra i den! Det har dock gjort att jag har tappat Greys, har inte sett ett avsnitt på säkert 2 månader..är på säsong 7 =)

Kommentera

