En dag på Radio Kristianstad

Idag har jag gästat Förmiddag med Helene Persson på Radio Kristianstad. En dags arbete, från planering, reglar, telefonsamtal, trafiknytt, gäster och tävling. Nu är jag sådär härligt mossig i huvudet av alla intryck. Allt jag sugitt åt mig, urladdningen efter tre timmars sändning. Det har varit FANTASTISKT roligt.

Photo 2014-03-24 13 38 43

Gästen Annika Olsson från Vånga 77.1 hade lagat nässelsoppa med ostchips och till efterrätt en äppelsorbet på mandelflarn. Första gången jag smakade nässlor. Trots farhågor så konstaterades det att det brände inte det minsta. Tillsammans med ramslök blev det en otroligt fyllig och god smak. Trevligt. Trevligt. Som sidekick åt jag väl mest.

Photo 2014-03-24 11 04 06

När det inte var showtime och kamp mot klockan var det planering. Det är otroligt inspirerande att få vara med och bena ut vad som kan tänkas tas upp i radio. Frågor. Ämnen. Gäster. Jag gillar det.

Photo 2014-03-24 10 53 14

Imorgon är det våffeldagen. Frågor som vad är de bästa tillbehören? hur ser den bästa våffelstunden ut? Det ska även pratas om döden och testamente. Jag gör mig redo för ännu en dag i etern. Lyssna gärna!

Förmiddag med Helene Persson -Måndagens program.

Kommentera

