Valle och Azlan

Sådana saker som alltid varit så vardagliga.. och till och med dötråkigaa kan nu kännas lite speciella. Som att cykla hemifrån till busstationen. Eller att cykla över huvudtaget.

Men kollektivtrafiken. huu. Jag får allergiutslag. Det går en buss varannan timme på helgen.. typ. Och 17.00 tåget till stan är inställt på grund av personalbrist (!?) Det händer i och för sig Roslagsbanan också…
Laddade jojo-kortet, men det gick inte att använda eftersom det skulle ta 24h för pengarna att komma in (!?) Jag har blivit bortskämd med att kunna ta mig var som helst, när som helst. Nu är det ett helt projekt att komma fram i tid.

Dagens mysigaste har varit att få gosa med lilla Valle. Lilla fina Valle! Att se Frida komma med barnvagn var en mäktig känsla och från den stund jag först såg den lille killen kunde jag inte slita ögonen från honom. Jag skulle kunna sitta i timmar och bara titta på hur han andas, grimaserar, är på gränsen mellan vaken och sovande, tittar med ett öga, sträcker på fingrarna och fryner. Underbara liv.

Photo 2014-03-22 11 14 29 Photo 2014-03-22 12 24 56

Photo 2014-03-22 12 25 59 (1)

Och så är vi hundvakter till ståtliga Azlan. Coolare hund finns nog inte.

Photo 2014-03-22 15 06 08 Photo 2014-03-22 14 57 43

 

Kommentera

