Familjetajm!

Det hade lovats vårväder. Tja.. det var väl mer av ett duggregn i grå nyans som väntade. Men. Vad spelar det för roll när allt annat tycks stråla.

Började dagen med ett tandläkarbesök. Det finns med all säkerhet massvis av tandläkare i Stockholm. Men varför chansa.. En gammal hemkunskapslärare träffades på i väntrummet och japp, jag var tillbaka i Bromölla. Inga hål. Däremot en lätt dusch. Jag vet inte om han slant, eller om han bara inte märkte det men instrumenten som skulle skölja i munnen stänkte ner hela ansiktet. En liten fontän rakt i ögonen.

Sedan tog jag mig in till mitt place,  där jag spenderat de senaste två åren. Med min andra familj. Fantasi. Jag kramade om Gertrud och tog en lång behövlig, underbar pratfika med Linnea, samtidigt som jag hade uppsikt över Elin, Lova och Mie. Alexander kom och bjöd på sina nygjorda glasspinnar, som smakade.. alltså.. himmel! de smakade nutella, panacotta, choklad och hasselnöt. Den där Alexander alltså…

Och nya outfits har de också. De ser både snygga och proffsiga ut! DSCF0495

Sedan var det Iversen-time deluxe. Vi har lyckats tajma det så väl att både jag och lillebror är hemma. Så det blev en god middag och närmare två kilo godis från Hemmakväll. Vår egen hemmakväll med hela familjen.. då vi, som alltid, kan sitta och prata om allt från Barry Manilow till hockeyfrillor. Älskar det. Och jag vet att jag inte är ensam om det.

DSCF0500

DSCF0502

Kommentera

