Vårens bakslag!

Det är ju oerhört förvirrande det här. När jag drog upp rullgardinen var landskapet vitt. I torsdags använde jag converse, idag fick jag skåda ett snöfall. Våren visade sig och gav förhoppningar för att försvinna lika fort igen. Vilket bakslag. Det är lite komiskt att studera människor den här tiden på året. Vinterpälsar blandas med tygskor och shorts. Ja, jag har redan sett årets första shorts. Folk vet inte hur de ska klä sig. Folk tror att graderna går upp bara för att solen råkar visa sig. Dock inte idag.

Tydligen är det den här tiden vi blir som mest sjuka. Och det har märkts, familj och vänner har snorat ikapp. En teori är att vi har hållit ut hela vintern, kämpat, för att nu slappna av och kroppen attackeras. En annan teori är att vi har hållit oss inne och nu går ut och blandar våra baciller. Eller är vi för optimistiska och tar på oss för lite kläder och blir förkylda. Vi och vi, jag är inte den som kastar kläderna i första taget. Fryskyckling nummer 1.

Vi kan vara säkra på att våren kommer i alla fall. Frågan är bara när.

 

 

Kommentera

