Nästan Bäst

Veckans bästa är att jag har kunnat unna mig flera långa sovmorgnar i sängen, med täcket upp till hakan och frukostbrickan med yoghurt, surdegsbröd och kaffe bredvid. Till det, ett avsnitt av Greys anatomi. Kvalitetsmorgnar som ger harmoni åt dagen. När mamma var här, helgen vi firade min födelsedag, då började vi dagarna så. Sedan dess har jag försökt, så ofta jag bara kan, att tillsammans med Greys anatomy och kaffet, få starta dagen. Så skickar jag en retlig bild till mamma, om hur mysigt jag har det. Hon vet ju hur mysigt vi hade det. Jag älskar det.

Det är otroligt kul och värmande och se hyllningarna till Sanna från hemmaplan. I fredags var hon och sjöng på ifötorget och tusentals människor var där. Självklart även mina föräldrar. Det är ju något speciellt med Sanna för Bromölla-borna som har varit med ända sedan ”till en fågel” 1996. Själv skrev hon på sin blogg att hon inte trodde det kunde komma så mycket folk till torget en fredagskväll. Och nej. Det trodde inte jag heller. Det skulle krävas en Sanna Nielsen för att få ut folk i Bromölla! Nästan bäst. Bäst hade det varit om jag hade fått vara där.

http://www.expressen.se/noje/sanna-nielsen-mottes-av-tusentals-i-bromolla-1/ http://www.kristianstadsbladet.se/bromolla/article2113764/Sanna-Nielsen-sjong-for-hemmapubliken.html
http://www.di.se/artiklar/2014/3/10/sanna-nielsen-feber-i-bromolla/
http://sanna.mabra.com – Trodde inte att så mycket folk skulle komma till torget en Fredagkväll!!!

Sämst är att ställa väckarklockan fel. En timme. En timme åt helt fel håll. Helt förvirrande och helt i motsats till de där bästa sovmorgnarna. Kaosuppvaknande. Hatar.

Kommentera

