En onsdag i mitt liv.

Jag håller på att skriva ett reportage om staden som livsmiljö. Det är kul som tusan. Det är också lite jag-sliter-mitt-hår. Men jäklar. Det är kul.

Jag lunchade spontant med min bror. Bjöd hem honom på egna toasts. Ganska exklusiva ändå. Det var salami/brie med hör här… fikonmarmelad och rödlökschutney, jag borde nästan tagit 89 kronor. Kaffet hade kunnat ingå.

Vi tog oss ut i det vackra vädret och slök en finkaffe på parkbänken vid Kungsträdgården samtidigt som vi tittade på folk. Oj, vad vi älskar att titta på folk. Vi kan vara ganska elaka. Men med värme. Vi dömer ingen. Vi bara skrattar lite lätt.Visst är det härligt. Jag och min bror känner ju varandra som inga andra. Så vi vågar vara lite elaka, med värme, när vi förstår varandra. Vi vet att vi inte är några elaka personer. Vi känner ju varandra utan och innan.

Sedan dansade jag med Jenny igen. Piképiruetter och mördar-uppvärmningen. Idag dödade den inte mig. Nej, lite lätt avsvimmad på sin höjd bara. Det kändes helt enkelt bättre idag när jag hade bättre koll på vad jag skulle göra. Sedan var det ju den där ta tag i benet och sträck ut  och upp och plié och attitude. Och nej. Där gick mina begränsningar. Eller nej, så ska jag inte säga. Jag hatar ordet begränsningar. Idag ville inte mitt ben vara rakt och sträckt, rakt upp i luften medan jag böjde på det andra. Kanske nästa gång.

Jag har sett sista avsnittet på första säsongen av House of cards. Jag är redo för säsong två. Ständigt snäppet efter vad gäller serier. Men jag har väl annat att göra i livet helt enkelt. Det är bara att acceptera. Jag är dessutom bara på åttonde säsongen av Grey’s anatomy. Men den jobbar jag mig också framåt med. Herregud vad bra den är. Åttonde säsongen och jag skrattar och gråter och häpnas lika mycket nu som då, när allt började. Med den är jag så gammeldags att jag samlar på boxarna i fysisk form. Det har varit en stående julklapp de senaste åren… Ganska fint ändå.

Det var en onsdag det. En onsdag i mitt liv. Godnatt.

One thought on “En onsdag i mitt liv.

  1. Vilken mysig Onsdag! Haha, och nej, ni är inte alls elaka ❤ Greys och House of Cards är mina topp 2 just nu, om något längre fram;)
    Puuuuuuss

Kommentera

