Megamaxade kanelbullar!

Sol. Värme. Vår.

Det är nästan fånigt hur det påverkar en. Solen i ögonen och bekymmer försvinner. Typ. Solen i ögonen och man vägrar sitta inne. Därför tog jag och Linnea en lång promenad med livet som samtalsämne. Härligt.

Vår och kanelbullar. Nej. Det här blir en sådan dålig övergång.. ni vet.. som i Hipp Hipp.
Från sport till väder. ”Det är fighting och boxning där uppe bland molnen…” 

KANELBULLAR. Jag har hittat den mest maxade kanelbullen du kan tänka dig. Jag är som bekant ny i staden, så det är många som hittat den före mig. Men jag och min bror tog en fika för någon vecka sedan och delade på en megabulle på cafe Saturnus! Trots att vi delade, var halvan fortfarande i storlek som två originalstora bullar, minst! Det var som en hel middag. Stället man finner denna på heter café Saturnus och ligger på Erikbergsgatan 6. Som bekant är jag mer av kladdiga-kakor-typen än bull-nisse. Jag var därför orolig att ju större den blev, ju mindre kladdig skulle den vara. Jag var rädd att det skulle vara mindre av den goda fyllningen och mer av den torra bullen. Ack, så fel jag hade. Den var så saftig och god att jag slök den i ren förstumning. Hemligheten var en mandelmasse-fyllning som saftade till det hela. Miljön på cafét var mysig och hemtrevlig OCH där stod en bananofeepaj på ett kakfat, som jag lätt hade tagit om jag inte känt mig tvungen att prova deras signum.

DSCF0339 DSCF0341

Kommentera

