Jag har blivit moster!!

Ja, så känns det. Jag känner mig som en stolt moster. En av mina äldsta och bästa vänner fick igår en son. Och jag grät (såklart)av glädje på tunnelbanan. Jag är så fruktansvärt glad och stolt. Eftersom jag rent biologiskt endast har möjlighet att bli faster, tar jag tillfället i akt att titulera mig som en form av moster.

Det var Frida och jag som lekte mamma-pappa-barn när vi var små. Det var vi som döpte våra dockor och tog hand om dem som våra egna. Det var vi som planerade och drömde om den dagen då vi själva skulle bli föräldrar. Därför är det nästan svårt att ta in att Frida, min Frida är mamma nu. Det är så underbart fantastiskt att jag fullkomligt bubblar över av lycka. Jag själv är ju inte riktigt där än…

Beskedet kom på tunnelbanan mellan Karlaplan och Liljeholmen. En bild på det vackraste jag sett dök upp och nu kan jag inte sluta titta på den lille prinsen. Stort grattis till Frida och Johan!

Det första jag gjorde var att boka en hemresa. Snart, snart hoppas jag få träffa den lille.

 

17880_302316248449_5463817_n

Frida och jag i London. Ett par, fyra, sex, sju år sedan..

3 thoughts on “Jag har blivit moster!!

Kommentera

