Nästan Bäst

Bäst denna vecka, var att ha äran att fylla år. Även om det inte är samma sak att fylla 4 som 24, så är det något speciellt att få fira sin födelsedag. Litet eller stort. Känslan att bli uppvaktad är nästan svår att hantera. Min dag!? Jag överrumplades verkligen över hur lyckligt lottad jag är som får känna sådan kärlek och värme från vänner och bekanta. Hur min familj får mig att känna mig som världens bästa. Det är inte presenterna och det är inte tårtan som är väsentliga. Okej. Kolatårtan är ganska viktig….och nu fick jag så fina presenter som jag ödmjukast tackar för. Men det var inte min poäng…
Pappa har spelat i både Danmark och Tyskland i helgen, så något dragspel blev det inte i år.. däremot passade mamma på att ta sig till Stockholm så skönsång fick jag iallafall.. och ett par rejäla överraskningar. Ja, det är verkligen något speciellt med födelsedag.

Nästan bäst denna vecka var att trots stress och press har jag aldrig känt mig så nära känslan att vara journalist utan att för den skull vara det. Än. Mäktigt.

Veckans sämsta är att vinka av mamma på tåget. Det där lär man sig aldrig. Tusan.

Kommentera

