En sväng till Thailand!

Igår, efter en hel dags shopping (Det brukar bli så när mamma är på besök –  ingenting mig emot) så mötte vi upp kusinerna Filip och Viktor som var i storstaden, och begav oss till regnskogen och Thailand. Koh Phangan. Bland växter och färglada lampor, fiskar, porlande vatten och broar. Tuk-tuk-vagnar och fåglar så fick vi plats i en hydda. Varmt och mysigt. Efter ett elle-belle-bi-val mellan en thailändsk kycklingwok och revben.. eller nej, jag föll för grypptrycket och beställde revben, så började ovädret. Det blev mörkt, började åska, blixtra och regna. Tur vi satt i hyddan..

Revbenen smakade gudomliga. Det enda märkliga var att få ris och nudlar till. Men är man i Thaliand så.. Personalen var trevlig och det kändes lite som att komma utomlands.. fast mitt på Östermalm.

Koh Phangan alltså.

Photo 2014-03-01 18 48 50 Photo 2014-03-01 19 12 39 Photo 2014-03-01 19 12 45

Mina vänner.. jag kommer ta med er dit!

Kommentera

