Nästan Bäst

Det bästa denna vecka var att åka taxi och äta smörgåstårta till frukost. Det var att ha pappa här, som en bonus för att hans uppdrag som musiker tog honom hit.

Photo 2014-02-20 10 10 46

Veckans näst bästa var besöket i världens första Leila’s General Store. Jag har sällan sett ett helt ”Leila bakar” avsnitt. Det behövs inte. Jag bläddrar desto mer i hennes bakböcker och dreglar över hennes kök och utrustning. Leila’s General Store har öppnat i Mood gallerian i Stockholm. Jag var där. Och dreglade.

Photo 2014-02-19 14 10 37

Photo 2014-02-19 14 12 06

Veckans sämsta var avslutningen på OS. Dels för det faktum att det är över och dels för att hockeyguldet blev ett silver och att sista helgen skuggades av en fiasko-slalom-bana och Bäckströms positiva dopingtest. Det är verkligen sorgligt att det är över. Att två veckors självklara sällskap nu lämnar en ensam. Jag skulle vilja leva med kommentatorers entusiasm och vita trikåer i ledning. Jag vill alltid att när jag sätter på tvn ska det spelas en curlingmatch. Jag vill leva med spänning, guldmedaljer och även nederlag. Det har varit en extra krydda i tillvaron den senaste tiden. Det kommer bli tomt nu.

Kommentera

