Laddar för Grammisgala!

Pappa och Wizex är på väg hit. Hit till Stockholm och Grammisgala.

Jag, jag misslyckades ganska rejält med min kampanj ”Elin till grammis”… tydligen är det bara en gala för branschen, för artisterna. Innefolk. Kändisar. Så mamma fick inte heller följa med. Vi är tydligen inte tillräckligt berömda….

Men hur som helst, ska det bli fantastiskt att få träffa pappa. Det ska bli otroligt spännande att se Grammisgalan på tv ikväll. 20.00 på SVT. Det ska bli roligt att höra First aid kit och Maggio spela live. Liksom  Seinabo Sey. Vår nya stjärna.

Det ska bli riktigt spännande att se om far och gänget kan ro hem en grammis. Det skulle vara underbart att få se dem gå upp på scenen och hålla tacktal. Pappa skulle inte göra rookie-misstaget och böja sig sådär töntigt mot micken, eftersom han vet att det inte behövs. Eller så blir han sådär nervös och faller in i det facket.. jag kommer reta honom i så fall. Tredje gången gilt.. brukar man ju säga. Tredje gången Wizex är nominerade. Risken finns att just det priset ”Årets dansband” visas i ett kort sammandrag, lite snabbt svepande tillsammans med årets barnalbum och årets folkvisa. Jag vet inte, men folk verkar vara mer intresserad för Petter och Håkan Hellström…

Själva prisutdelningen sker redan kl 17. Det retar mig lite att pappa vet resultatet före mig. Men jag ska nog kunna snoka.

1200-2 1200-3 1200

http://grammis.se/nominerade/2014/

http://gaffa.se/nyhet/81086

Kommentera

