Nästan Bäst

Man kan tjata ihjäl sig om dessa guld-stunder då Sverige står stilla och ser skidåkarna briljera i spåren. Bli historiska. Göra bragder. Med detta i åtanke är veckans bästa denna bild. Norge har trots allt någon form av självdistans och humor då de varnar för starka bilder. Northug säger att Zlatan hade vunnit på svenskarnas skidor. Det norska vallar-teamet anser nog inte detta vara någon stund att minnas. Jag gör.

original

Näst bäst denna vecka är att jag lyckats hitta ett Hemmakväll i Stockholm! För hör och häpna så finns här bara 5 stycken. 5 ynka butiker i hela stora staden och ingen av dem ligger i området där jag bor. Jag har typ fyra 7 eleven på gatan nedanför, men de har inte godiset med stort G. Sedan jag kom hit har jag letat febrilt efter en bra godisaffär som låter mig välja alla mina favoriter på ett och samma ställe, så jag slipper göra turné och komplettera. Godis är känsliga saker. Det ska vara en perfekt avvägd blandning av sött och salt. Och choklad. Hemmakväll i Kristianstad är praktexemplet. De har allt man behöver! Det visade sig efter lite research att det fanns ett Hemmakväll på Odengatan, precis i närheten av där jag jobbar. Så i fredags slog jag till. Det visade sig dock vara litet. Inte i närheten av Hemmakväll i Kristianstad. Men dock. Bästa godiset hittills.

Veckans sämsta är att jag befinner mig i en tentaperiod. Jag vill inte erkänna det, men jag knockas lite under tentatider. Jag slutar fungera som jag ska. Sover kasst, stressar och oroar mig i onödan. Ja, i onödan, för det visar sig ju alltid att jag hinner få ihop något, i någon form,  som går att lämna in. Och om det inte skulle gå så bra denna gång skyller jag helt och hållet på Hellner. Eller Putin. Lika glad över att jag är hemma och kan låta OS stå på i bakgrunden är det förödande för mitt tentaskrivande. Jag är fortfarande så pass ny på hemtenta-grejen.. men jag ska besegra det. Det ska jag.

 

Kommentera

