Nästan Bäst

Jag kan glatt säga, att jag har haft en bra vecka. Riktigt bra vecka. En del saker har fallit på plats och landat och just nu finns det energi i överflöd. Jag är lite all over the place som prins Daniel hade sagt. Så mycket är ganska bäst.

Bäst denna vecka får ändå bli min högst slumpmässiga upptäckt av låten Cabin down below med The Royal Concept. Detta, för att jag spelade den i vår radiosändning i Stockholms närradio i tisdags och den har varit i bakgrunden likt ett ledmotiv hela veckan. TRC är ett svenskt coolt band mest kända för sin ”On our way”. Ett band jag bara vill höra mer av. Lyssna och njut. Hör den snygga refrängen och att en saxofon kunde låta så…. sexig.. ah. Lyssna bara.

Nästan bäst har aldrig varit så självklar. Nästan bäst är våra silvermedaljörer Hellner och Kalla. Även om de i mina ögon är hjälte-bäst så är de näst högst upp på pallen. Nästan bäst.

Veckans sämsta var ölen på Debaser strand. Rent ut sagt äcklig. Varför? ingen aning.

Kommentera

