OS Silver och Mello-laddning

Åh, vilken start! Vi är bara några timmar in i OS och vi har redan kammat hem ett OS-silver! Eller vi och vi.. Charlotte Kalla har tagit OS-silver. Jag blir sådär löjligt stolt och glad och i sådana här sammanhang är det oförskämt lätt att anamma vi-känslan. VI har tagit silver, fast jag sitter här i pyjamas och Kalla fortfarande inte har hittat andningen. Efter ett storstilat lopp var hon tvungen att släppa förbi sig norskan Björgen. Herregud vad bra hon var! Det här kommer gagna hela svenska OS-truppen. Första medaljen är tagen, bubblan är spräckt. Kalla har varit så generös att hon gjort grovjobbet.. nu kan viss media-press släppa från de andra idrottarnas axlar, så det är bara att köra på! Sverige kommer inte komma hem tomhänta, även om vi inte hade trott något annat..

Silverloppet! http://os.viaplay.se/videos/video/har-spurtar-silvret.html

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2014/oslive/

1200

Från idrott till musik kommer vi kasta oss ikväll. Melodifestivalens andra deltävling i Linköping drar igång 20.00 Protokollet är redo och sällskapet laddar upp för att ikväll sammanstråla och granska startfältet. Självklart är tilltugget planerat.. självklart!

Ikväll är det lite speciellt då mitt Bromölla hjärta kommer klappa oavsett vad. Sanna Nielsen tävlar… igen.. och enligt förhandssnacket ska hon vara en självklar finalist. Jag gillar inte att ta ut någon seger i förskott. Svenska folket ser igenom det där nu och vill hellre att det ska skrälla. Därför är jag lite anti förhandstippningar. Jag ska göra vad jag kan för att följa tävlingen objektivt. Men Sanna. Jag hoppas hon är sådär strålande som alltid…

7qpuBuVugKmee4LAC73lwWJdVWA

 

 

Kommentera

