Grattis Linnea!

Igår fyllde Linnea 20 år. Skulle jag benämna henne som svägerska, vilket hon faktiskt är, skulle hon låta som trettio år äldre. Skulle jag däremot kalla henne för min lillasyster, som det mer känns som att hon är, är hon världens klokaste tjugo-åring. Nästan, i betraktelse av en storasyster.

Hennes fina mamma Lotta hade kommit upp till Stockholm, och det var skönt att få hit ännu mer ”hemma”. Och tillsammans med brorsan, Joel och Amanda firade vi jubilaren med en middag på italienska ”Linguini” i Vasastan. Födelsedagsbarnet råkar vara galen i Carbonara.

Stället var urmysigt. Trångt, men charmigt. Jag smakade en ”frutti-di-mare” efter rekommendation av Lotta. Ska erkännas att jag tidigare inte visste vad ”havets frukter” var. Men jag älskar ju det där.. kräftor och räkor, så jag var aldrig orolig. Musslor och bläckfisk var jag något osäker på, men det visade sig vara hur gott som helst. Dessutom gillade jag den lyxiga storstads-känslan av att äta musslor, när skalen ligger lite slarvigt kvar. Hippt liksom…

Än en gång, Grattis Linnea!

DSCF0282 DSCF0284 DSCF0285 DSCF0273

 

 

Kommentera

