OS kläder och Klüft

Sändningarna från OS har börjat så smått och jag  har det plikttroget på i bakgrunden. Jag kan inte låta bli att undra vad Carolina Klüft gör där i studion under vinter OS? I en ledande Andre Pops-roll?  Att man väljer en friidrottare som vanligtvis syns under varmare förhållande som ska programleda och guida oss genom vinter-OS känns lite märkligt och krystat. Det är för tidigt att avgöra om hon gör det bra, men hittills tycks hon ha kontroll. Jag har alltid hyllat Klüft, men det krockar att jag aldrig sett henne i vinterpäls och aldrig som medieprofil? Har vi inte sportjournalister som skulle bli mer trovärdiga? Kan inte riktigt smälta att jag inte kommer få se Pops där.

Var på ett av alla 126 H&M som finns här i Stockholm och fann  till min förtjusning OS-kollektionen. Vi kan alltså matcha stjärnorna i en  stilren och praktisk kollektion. Det märkliga är hur lite den tycks marknadsföras. På hemsidan är den väldigt dold och inklämd bland sportartiklar. Att klä sig som idrottsidolerna känns ju som det enda rätta.

Här följer Puckelpistaren och konståkarens kläder. Så som de och de andra svenskarna där borta i Ryssland kommer gå klädda. (kanske lika mycket fotomodeller som Carolina Klüft är programledare?)

1024_LB_08_low 1024_SL_040_low 1024_LB_40_low 1024_LB_41_low

Så här kan du och jag känna oss sportigt snygga här hemma i Sverige. Om du lyckas finna dem.
hmprod hmprod-2

 

http://www.sok.se/nyheter/nyheter/nyheter2009/hmpresenteraroskollektionenforsotji2014.5.554830361429b83aad34c30.html

http://www.hm.com/se/subdepartment/LADIES?Nr=4294965461

Kommentera

