Klädkris

Jag letar febrilt efter mitt yttre jag. Hur ska mitt yttre spegla min personlighet? Vilka kläder ska få uttrycka mig? Hur vill jag bli sedd? Hur ska det försvara min plånbok? Hur ska ekvationen gå ihop?

Jag har vandrat affär ut och affär in. Men vet inte vad som är jag. Jag har provat och provat. Hållit i kläder som sedan hängts tillbaka. Jag känner mig inte säker. Jag känner att jag är lite av allt och det är inte alltid så lätt.

Jag har alltid varit intresserad av mode och kläder. Det har alltid varit en del av mig. Jag är nu rädd att det håller på att rinna ifrån mig. Jag vill inte det. Jag brottas med identitet, plånbok och har hamnat i någon slags sund tanke om hur onödig konsumtion är. Det är ju jättetråkigt att tänka så.

Nej, jag måste våga kasta mig ut. Våga köpa fel.

Eller är det så att utbudet just nu inte tilltalar mig så särskilt mycket. Kanske kommer vårkollektionen få mig att ångra allt jag sagt. Vem vet. Kanske går jag bananas framåt vårkanten.

Kommentera

