Superhelgen!

Nu är lägenheten tom igen. Mina föräldrar har åkt hem. Luften har åkt ur luftmadrassen och det finns inget att snubbla över. Den är tom på mamma och pappa men samtidigt mer fylld än någonsin. Fylld av mina saker. MINA. Mina böcker. Mina kuddar. Mina kaffekoppar. Min brödrost. Min lampa. Min gitarr. Mina tavlor. Min tallrikar. Mina bakformar. Det betyder väldigt mycket att få ha mitt. Mitt eget. Jag har klarat mig bra på lånade attiraljer men så fort vi lastade ur bilen med de där sakerna som jag har köpt, fått och ärvt – så var det å ena sidan märkligt, å andra sidan en lättnad, att de skulle packas upp just här.

Och det går fort. I torsdags natt möttes vi upp utanför porten. De hade med 7 timmars bilkörning i ryggen hittat en bra parkering och jag kom precis hem efter tentaöl och häng med Petter på O-baren. Jag kom från en givande kväll med världsbra prat i mitt kök med hemmagjord pizza och tjejerna. De hade ont i rumpan. Sedan dess har vi mest ätit gott och njutit av varandras sällskap. Och av mat. Vi har gjort ett par riktiga fynd i staden. Ätit lite till och njutit än mer.  Oscar passade igår på att putsa upp sin köttkvarn (varning för på-gränsen-uttalande) och tillaga sina egna Flippin burgers efter restaurangens eget recept. Linnea gjorde pommes frites och vi åt alltsammans med genuina hamburger-korgar och amerikanska ketchup-flaskor. Och det är där jag bidragit genom att ha givit detta i julklapp. Inte bara för att jag själv skulle få smaka och uppleva en riktig hamburger-bar-känsla hemma. Nejdå. Mest av kärlek.

Jag älskar när de kommer och fyller min lägenhet. Jag hatar när de åker. Jag kan inte beskriva det mer än så. De är helt enkelt bäst. De, mina föräldrar.

DSCF0134 DSCF0130 DSCF0133DSCF0137 DSCF0140

 

Kommentera

