Nästan Bäst

Bäst denna vecka var torsdag mellan 12-01. Det var välbehövliga, symboliska timmar. Det var timmarna efter att jag skrivit en tenta, gjort mig fri från kursen som ältat och bränt på ett uttröttande sätt. Det stod klart att jag gjort en hel termin på journalistprogrammet.  Det var timmarna man kunde känna sig hel, fri och ledig. Motiverad, peppad och målmedveten – men med anspänningshuvudvärk. Det var timmarna när jag och Cissi kom ikapp, och pratade om allt så att tiden inte räckte till. När man har så mycket att prata om så att man måste prata fortare. Vi spelade in en podd. Vi åt toffefee. Sedan mötte vi upp Amanda, Hanna och Maria. Gjorde hemmalagad pizza. Drack bubbel och öl och fortsatte prata. Världens bästa samtal utspelades denna kväll i mitt kök. Nedsläckt, med tända ljus. Vi gör det här tillammans. Vi gör det här tillsammans. Det var timmarna på  O-baren där Petter vände skivor. Och när jag kom hem mötte mamma och pappa upp utanför porten och en helg av trygghet väntade.

Nästan bäst denna veckan var lördagens Stjärnorna på slottet. De samtalen… Även om det inte är programmets bästa säsong, så levererar det djup och finess. Värme och ärlighet. Hoppas jag. Inspelat på mitt slott hemma i stan. I samma slott jag gick på bal. 19 år gammal i en silvergrå långklänning. Och vänta. Nespresso-affären på Kungsgatan var också ganska bäst. Lyx och flärd och gratis nespressokaffe. Lite som himlen faktiskt. Det tyckte i alla fall jag och pappa. Åter igen har jag varit schangtil och givit en så bra julklapp, att jag önskar nästan jag gav den till mig själv. Jag vill gå i den butiken och välja kaffekapslar. Än så länge får jag göra det åt min far.

Jag är trött på mitt internet. Veckans sämsta. Den 19e varje månad har jag tydligen förbrukat min surftid. Det tror jag inte ett dugg på. De måste luras.. Men hur som helst får jag mecka med 3g via telefonen och det är inte alls kul när man har ett bredband som det sas skulle funka hur bra som helst. Alltid. Den 26:e som den 19:e.

 

 

Kommentera

