Ambitiösa som tusan

Det är så här vi ser ut i tentatider. När vi är så löjligt ambitiösa och dricker hinkvis med kaffe medan vi försöker lära oss begrepp och modeller och diskuterar kapitel hit och dit. Det är såhär vi ser ut när vi trycker in instuderingsfrågor och blir förbannade över otydliga, icke konsekventa  svar och hamnar i blodsockerdippar. Mer kaffe.

Photo 2014-01-13 13 58 31

Det känns som jag går på halvfart på grund av all information vi måste hålla i huvudet. Som en full hårddisk som sinkar ner hela datorn. Eller en fullproppad telefon som laggar. Måste hålla informationen aktuella fram till torsdag då vi  kan spy ut all fakta under salstentan.

Sällan har jag väl så planlöst surfat runt på internet som under denna tid..  när man bara råkar ha en flik med facebook, en flik med cecilia blankens blogg, en flik med hur man blir statist (fråga mig inte varför?) en flik med aftonbladet bredvid fliken med google translate (nödvändig tillsammans med engelsk kurslitteratur) och en med med svenska ordlistan (nödvändig med engelsk kurslitteratur som är så avancerad att jag inte förstår översättningen heller) på internet. De två sistnämnda är alltså till fördel för studerandet.. men då de ligger farligt nära en blogg om golden globe-klännignarna – är det dessvärre dem som får mest uppmärksamhet. Som en tillflykt, som ett smitande. Jag är bara rädd att mina analyser och strategier om röda mattan inte kommer uppskattas på torsdag…

Kommentera

