2013

Det är nyårsafton. Årets sista dag. Jag sitter nyduschad i en onepiece. Det känns för tidigt att ta på sig nyårsstassen eftersom man med all säkerhet skulle spilla kaffe eller annan färgglad dryck på den. Visserligen är den svart, men det kan ju lukta… 2013 har varit något galnare, en aning mer spännande. Läskigt? javisst. Konstigt och underbart. Jag kastade jag mig ut utan att veta om fallskärmen skulle lösas ut. Det gjorde den. Men på en plats jag inte riktigt känner igen, ett ställe jag håller på att lära känna. Jag har på många sätt landat mjukt och rätt. Jag vet var jag ska vara. Men jag vet också var jag kommer ifrån. Jag vet var jag lyfte och var jag ska landa. Där ska jag också vara.

2013 var året då jag och Josefine tog på oss peruker och sjöng Supremes, det var året då jag såg The Killers i Malmö arena. Det var året då jag drack en massa champagne och bakade bananofeepie. Det var året jag fick en krönika publicerad i City. 2013 bjöd på så mycket spontana utflykter och galna upptåg. Jag sprang ”Startskottet” i en orange Gelatotröja, Det var året jag var i Stockholm tre gånger innan jag till slut stannade. Jag började läsa till journalist och jag började intressera mig för så mycket mer. Förstå så mycket mer.

2013 var året då min dröm gick i uppfyllelse och jag åkte till New York med min Lova. New York som jag så länge haft en förälskelse i. Jag frågade chans och New York sa ja. Så vi kommer ses igen – det vet jag.

2013 var året jag slutade måla underfransarna med mascara. Året med en ständigt ond och besvärande mage. Året då jag lärde mig att nattamat heter fyllekäk. Året jag lärt mig hur man springer med stil på Östermalm. Året jag såg min barndomsidol Robyn med min bästis. Året då jag lärde mig hur man ska balsamera sitt hår på bästa sätt. Det var året då Eurovision var i malmö när jag var i malmö – men partajade med bjärnumsfamiljen och spanjorer i en arena bredvid. Det var året jag går på skansen med Mats Lundin och åker tunnelbana med tv-kändisar. Det var året då jag sjöng på ett sommarbröllop.

2013 har gett mig så mycket. Och jag är mer än tacksam för allt. Ikväll när raketerna smäller och vi skålar in det nya året har vi ingen aning. Ingen aning om vad 2014 har att erbjuda. Lika lite som vi visste vad 2013 skulle föra med sig. Det är det som är så kittlande..

Gott nytt år.

Photo 2013-12-31 13 53 23 Photo 2013-12-31 13 55 01

Photo 2013-12-31 14 10 32 Photo 2013-12-31 13 58 41 Photo 2013-12-31 14 00 54

Kommentera

