Julbubblan

Julafton, juldagen, annandagen. En annan dag. Jag har befunnit  mig i en bubbla, en skimrande bubbla, eller julgranskula om man så vill. Precis som Piff, eller Puff (har aldrig vetat vem som är vem) busar och slår sönder julgranskulan på julafton, sisådär 15.43.. typ.. har jag nu kommit ut ”på andra sidan”. Granen står kvar, stämningen ligger kvar, men man börjar tänka på att leva på igen. Jag tar nämligen paus från allt dessa dagar. Allt. Bara lever i nuet. Myser, går i pyjamas till middag. Funderar inte ens på vad man ska äta, eller när. Julbord x3 och godis tills man storknar.  Idag kommer jag äta något annat. Bubblan är spräckt. Det är lite sorgligt eftersom det är ett helt år till nästa gång denna paus infinner sig. Samtidigt är det inte alls sorgligt, för pausen har gjort gott. Man kommer ut på andra sidan med ny energi. Det kliar i fingrarna över allt man vill åstadkomma. Jag kommer ut på andra sidan med en ny kamera och massor av inspiration. Jag glider på den övermäktiga känslan min familj och vänner ger mig. Dessutom är jag bara halvvägs ute.. fram till nyår är jag fortfarande delvis kvar i denna bubbla. Jullovet fortsätter i sin sköna lunk. Och efter Nyår brukar jag vara ännu mer inspirerad att sätta igång. På riktigt. Nya idéer, roliga projekt och händelser att se fram emot.

Fuldans i köket, juldagsdans natten lång i staden, sällskapsspel och varm choklad. Julkonserter och julfilmer. Skrattar alltid till Svensson Svensson. Grät till sista avsnittet av julkalendern.. och när Peter Jöback sjöng ”vem ser ett barn”. Man bara låter det hända…

Photo 2013-12-23 21 52 08 Photo 2013-12-23 23 56 56 Photo 2013-12-24 16 20 27 Photo 2013-12-25 12 34 05 Photo 2013-12-25 13 04 44

Kommentera

