Radio bakom kulisserna

Så var säsongens sista podcast En kafferast med Elin och Cissi ute i etern. Den skulle kommit igår, vi vet och vi ber om ursäkt för förvirringen, men en special-pod kan komma undan med annorlunda omständigheter och detta är en julspecial som bättre sent än aldrig tar sig an julens härligheter… om ni frågar mig. Cissi har en något skeptisk inställning till det hela. Min dolda försök att omvända henne har alltså inte lyckats helt. Men, nästa år, då jäklar är det hon som sjunger Feliz Navidad med entusiasm.

När vi skulle spela in denna podd hade vi förutsättningarna emot oss. Tekniken kan vara lite retsam över lag, och här var det även tidspress, det var eftermiddagströtthet som övergår i fnitter och det var en granne som borrade. Denna borr överröstade oss så fort vi skulle börja prata, så vår jul-special blev något upphackad. Men vi tog oss igenom det. Grinchen och jag.

Ikväll har det blivit ännu mer radio och ännu mer jul. Red7 som vi har börjat att kalla oss lagom till säsongens sista sändning var bara tvungna att krama ut det sista ur ämnet jul som ligger mig varmt om hjärtat. Men nu när jag vridit och vänt på det där med alternativ julmusik, jul med eller utan tomte, julbord utan kolhydrater och årets julvärd..  ser jag utmattat fram emot att få uppleva alltsammans. Lugnt och fint.

Här har vi alltså… GI Jansson och Argasnickaren. En julspecial med Elin och Cissi

https://soundcloud.com/elincissi/gi-jansson-och-arga-snickaren

Kommentera

