Pubkväll med gammal öl

Det såldes gammal öl på pubkvällen igår. Gammal öl och gammal cider till det förmånliga priset av 10 kronor. Makalöst fantastiskt billigt för fattiga studenter. Och det var det enda som fanns på stället. Ja, studenter. Om de var fattiga kan jag egentligen inte uttala mig om förutom att studenternas plånbok generellt brukar vara begränsad. Denna entusiasm för att kunna spara några kronor fick oss att köpa öl utgången i bästa fall början av oktober och i värsta fall början av augusti. Det kan väl inte vara så farligt?

I dag, dagen efter kan jag konstatera att magen inte varit som den brukar. Och då är min mage i allmänhet inte som den borde. Att jag inte var ensam om biverkningarna bekräftades av ett sms i morse lydande ”är din mage också helt körd!?”. Vi hade våra aningar, vi struntade i det och drack billig, gammal öl och hade skittrevligt.

När vi kom innanför dörrarna på skolan igår kväll  kastades jag rakt tillbaka till mellanstadiediscot. Känslan av det där smått förbjudna och spännande över att vara i skolans matsal på kvällstid – och inte skulle vi göra något som hade med skolarbete att göra. Denna gången var håret rakt och inte våfflat. Det var bord utplacerade, där var en Dj, det var nedsläckt och små lampslingor fick charmigt pynta stället. Det enda som saknades var ”bananaskids” och minichipspåsarna. Och ja. Sen drack vi gammal öl, det gjorde jag inte på mellanstadiet. Inte ny öl heller för den delen.

Beerpong och Musikquiz. Beerpong gick hyfsat. Musikquiz fick vi aldrig resultatet av ? En väldigt trevlig kväll iallafall.

 

Photo 2013-11-14 21 15 36

 

Kommentera

