Visioner och rättegång

Allt kommer hända nästa termin. 2014 kommer det ta fart på riktigt. Och då menar jag inte på något sätt att det inte händer någonting nu, för oj vad det gör det. Hela tiden händer det saker. Samtidigt har jag så mycket mycket inspiration och energi till nya projekt. Stora visioner om små och stora idéer. Jag inser att det saknas vissa komponenter i min vardag. Komponenter jag behövde vara utan för att kunna hitta igen och sedan inse att jag behöver. Jag lär mig så mycket. Dels i min utbildning men samtidigt något så mycket större än så.

Igår träffade jag Cissi på en alldeles perfekt söndag. Vi blev kladdiga av revben, skålade i rödvin, pratade, pratade, pratade, spelade gitarr, sjöng stämmor, åt godis, skrattade och pratade igen. Bästa. Vi planerar nästa termin med stor entusiasm. Då har vi hunnit känna på det här stockholms-studentlivet ännu mer. Då ska vi börja sjunga kör, vi ska göra egna musikprojekt, journalistiska projekt. Vi ska börja träna mer intensivt och frekvent. Nu är vi mitt i. Ny start kommer efter jullovet. Men det är inte så att vi är på stand by tills dess. Åh nej. Vi har massor av spännande på gång redan nu. Den där porlande känslan av att skapa, drömma och planera storheter.. den känslan.

Photo 2013-11-04 12 13 25 Photo 2013-11-04 12 13 53

Idag var jag och Linnea än en gång för att se en rättegång på Stockholms tingsrätt. Det var vi för att vi är väldigt intresserade av det som händer i rätten. Jag har tidigare haft tankar om juristlinjen och Linnea är som bäst i färd med att påbörja vägen dit. Miljön är auktoritär, spännande och mäktig. Och jag suger åt mig allt. Allt som kan lära mig något. Fallet vi fick vara med om innehöll både handbojor, vakt, vittne och slarvfel. Alla ingredienser. Fruktansvärt intressant.

Sedan avslutade vi det med en grillad salami/brie-macka med fikonkräm. En favorit. På vårt favoritställe. Tapeten är to die for.

Kommentera

