Nästan Bäst

Lyxglass för 42.90.  Häagen dazs salted caramel. En av veckans absoluta höjdpunkter visade sig vara denna skatt och  kvalicerar den till Veckans bästa. Ingredienser som perfekt avvägda kolabitar i en krämig glass med sälta sätter den på toppen av glasstoppen. Det svåraste var att sluta äta. Men jag gjorde det, för att dryga ut den. Göra den ännu mer ekonomisk. Så att den kunde räcka till två guldstunder. För ja, stämningen runt omkring bidrog, likväl som glassen bidrog till stämningen. Oscar och Linnea hade kommit hem så jag hade sällskap. Vi hade tända ljus och vi tittade på Så mycket bättre. Det gjorde nog glassen så mycket bättre!

Att en polisanmälan om en stulen lingonburk i mina hemtrakter blivit en riksnyhet känns mest pinsamt. Det finns inga tecken på inbrott och man har lagt ner förundersökningen. ”Hon verkar inte ha koll på vilken lingonsylt hon haft i kylskåpet” Herregud. Måste varit veckans sämsta nyhet. Och att den sprids gör att den snuddar veckans bästa. Det är faktiskt humor.

Nästan bäst är att jag är ”ledig” (förutom allt jag behöver läsa) imorgon med. Och just måndagar är det en jäkla fördel. Det är att förlänga helgen ordentligt. Men som sagt, inte ledig. Jag får dock lägga upp min måndag precis som jag vill! whooopa!

Photo 2013-11-02 20 01 48

Kommentera

