Gunde Gunde, skynda, skynda!

Gunde Svan är helt fantastisk. Pappa har alltid sagt det, jag har trott honom. Men i kvällens ”i huvudet på Gunde Svan” sitter jag och gapar åt denna man. Vilken vilja, vilket psyke. Jag kommer ihåg att pappa brukar referera till hur Gunde Svan hade en träningsfri dag men såg att det regnade och gav sig då ut och tränade för att ligga steget före motståndarna om det skulle regna på tävlingen. Ingenting lämnades åt slumpen. Han tränade till och med på segergesten. Det säger väl allt egentligen.

”Om man inte kan se sig själv på toppen kommer man inte hamna där”.

Jag skulle vilja ha Gunde som någon slags mentor. Såg ni inte programmet förstår jag om ni inte har en aning om vad jag pratar om. Se programmet så förstår ni.

Som programledare för Fångarna på fortet blir jag knappast imponerad. Gunde Svan är en idrottsman. Tänk att jag inte ens visste det när jag var yngre. Tänk att jag trodde han var den där glada programledaren.  ”Ingenting är omöjligt” betyder ju egentligen någonting helt annat.

Sedan ska posten ha en hyllning idag också. Körkortet som låg och väntade på mig i Sölvesborg i måndags kunde jag idag hämta ut vid globen. Snabbt jobbat får jag säga, och mycket bra samarbete. Ja. En hyllning får de ha.

Kommentera

