Handen i fickan fast jag bryr mig.

Hädanefter, tänker jag efter. Jag ska jag va bra för dig.

Handen i fickan fast jag bryr mig.

Veronica Maggio är så smart att jag tappar balansen, och ibland är jag inte säker på att hon vet om det själv. När så är fallet syftar jag på hennes utstrålning, hennes personlighet. Jag såg en intervju som hon tog över genom att bara vara. Det var spännande, det var lagom personligt, det var den långa snedluggen som sätter punkt på allt. När hon är medveten om hennes egen kapacitet skriver hon ”hädanefter” eller mailar Håkan Hellström och undrar om han vill göra en duett med henne.

Hon är också väl medveten om effekten av att släppa en låt i taget på Spotify, samma vecka som skivan släpps. Skivan släpptes igår, fredag. Då kunde vi redan skivan. Och människan gillar sådant den känner igen.

Personligen har jag lärt mig Maggio. Jag knockades inte av första albumet.. inte andra heller.  Nu är det Maggio som äger svenska scenen tillsammans med sin duettpartner och ett par andra..

Skivan är bra. Den är jättebra. Inte precis varje strof, inte precis varje spår, men allt växer. Texterna är bra. Fria för tolkning och ibland väldigt konkreta. Det är spännande. Dessutom tycks man redan se Maggio-effekten på Sverige. Vi bockar och bugar och hittar våra egna favoritlåtar. Vi står med handen i fickan fast vi bryr oss.

Bild

Kommentera

